Latihan Reiki adalah satu pengalaman yang indah bagi kedua-dua Reiki Master dan Pelajar

Latihan Reiki adalah satu pengalaman yang indah bagi kedua-dua Reiki Master dan Pelajar

Reiki adalah tenaga sejagat kehidupan yang mengimbangi minda badan dan semangat dalam cara-cara yang sangat unik dan menenangkan tetapi berkuasa. Latihan Reiki sebenarnya cukup mudah, ia hanya memerlukan kepercayaan, persefahaman, masa yang diperuntukkan untuk berlatih dan belajar, dan akhir sekali, aspek yang paling penting, reiki master (guru) yang memberikan proses attunement untuk setiap peringkat. Proses pembelajaran tidak sukar dalam apa jua cara, sebenarnya, proses latihan reiki adalah satu pengalaman yang indah ketenangan fikiran dan kelonggaran untuk pelajar-pelajar dan guru-guru juga.

Seperti yang saya nyatakan di atas, asas asas adalah attunement oleh reiki master (Shihan) untuk membuka semua chakra anda dan membolehkan tenaga reiki mengalir dengan sempurna kepada anda dan pada akhirnya anda boleh mengarahkan mereka kepada diri sendiri atau orang lain untuk pelbagai tujuan yang positif yang meningkatkan kualiti hidup. Healing adalah aspek yang paling popular di reiki, tetapi sebenarnya reiki boleh menjadi lebih daripada sekadar penyembuhan.

Sama seperti latihan reiki, proses rawatan reiki yang tenang dan santai untuk penerima dan pengamal reiki. Ia adalah kerana pengamal reiki merupakan fasilitator untuk tenaga reiki, membolehkan tubuh penerima dan minda untuk mengalami keadaan kelonggaran yang mendalam dan baki semua faktor. Dengan melakukan rawatan, pengamal reiki juga akan menerima penyembuhan dan tenaga yang menenangkan juga. Ia adalah satu pengalaman yang menarik untuk kedua-dua mereka.

Pembelajaran kaedah ini tidak boleh dilakukan dengan hanya membaca buku-buku reiki. Ini tidak bermakna bahawa buku-buku reiki tidak bernilai untuk dibaca, tetapi semata-mata anda tidak boleh belajar reiki tanpa attunement, sama ada seorang ke attunement orang atau attunement jauh.

Pada mana-mana latihan reiki; terdapat tiga peringkat yang membawa anda dari tanah sifar ke tahap reiki master. Tahap pertama akan membolehkan anda untuk menerima tenaga reiki sempurna, membuka chakra utama anda dan anda boleh melakukan penyembuhan diri dengan sempurna. Tahap kedua akan membolehkan anda untuk melakukan penyembuhan tempatan dan jauh dan untuk berbuat demikian, anda akan memperkenalkan kepada beberapa, biasanya 3 simbol reiki penting. Tahap ketiga adalah apa yang anda perlukan untuk mencapai untuk menjadi tuan reiki.

Kaedah latihan reiki, membolehkan anda untuk mencapai tahap master reiki dalam tempoh yang agak singkat. Ini adalah satu kelebihan yang besar bagi kita hari ini, kerana pada masa lalu, sebelum reiki ini dan kaedah untuk belajar ia ditubuhkan, sesiapa sahaja perlu tahun disiplin meditasi dan amalan zen untuk membuka laluan anda (chakra).

Tidak ada komentar:

Posting Komentar