Menghilangkan Kaki Busuk

Menghilangkan Kaki Busuk

Soalan:
Saya suka beberapa nasihat di atas kaki anak lelakinya yang berusia 20 tahun saya. Mereka bau begitu buruk bahawa khuf tidak boleh dibiarkan di dalam pakaian bakul mereka perlu dimasukkan ke dalam beg yang berasingan. Malah cadar beliau berbau kasut boleh membuat bilik pong keseluruhan. Selebihnya bau badannya kelihatan normal.

Jawapan:
Saya mengesyaki bahawa bau boleh disebabkan oleh komposisi peluh kaki. Peluh anakmu itu mungkin bertindak balas dengan kain kasut dan sarung kaki untuk mewujudkan bau yang besar. Mungkin ada pertumbuhan bakteria atau kulat pada kaki - atau mungkin dalam kasut -producing bau yang luar biasa kuat. Jika ia adalah ia peluh sendiri seluruh badan itu akan mempunyai bau yang sama.

Secara umum, orang yang tidak menukar sarung kaki mereka atau basuh kaki mereka kerap mempunyai kaki berbau. Punca utama adalah bahawa kedua telapak tangan dan tapak kaki mempunyai lapisan lembut, kulit yang sangat keratinised (keratin adalah protein berserat dijumpai di dalam kuku dan kulit), yang sangat penyerap. Jadi apa-apa gas atau bahan kimia yang dihasilkan oleh tindak balas kasut dan sarung kaki pada kaki diserap oleh tapak kaki, yang kemudiannya akan mengekalkan bau. Fikirkan apa yang berlaku ke tangan anda jika anda telah memotong bawang atau makan ayam tandoori dengan jari anda - bau itu masih wujud untuk masa yang lama.

Tapak kaki dan tapak tangan mempunyai banyak kelenjar peluh, dan ini kelenjar merocrine membuka secara langsung di permukaan kulit. Peluh yang dihasilkan terdiri daripada kira-kira sepuluh elektrolit peratus dan toksin larut air dan 90 setiap air peratus. Bau yang kebanyakannya disebabkan oleh toksin mereka menghapuskan, yang, seperti yang saya katakan, yang mungkin bertindak balas dengan bahan kimia di dalam kasut anakmu itu dan sarung kaki.

Proses peluh direka untuk menyejukkan badan melalui penyejatan. Ia dicetuskan oleh haba luar, suhu badan yang dibangkitkan dan bahan kimia dimakan daripada makanan tertentu (contohnya, daging dan rempah seperti cili), minuman (kopi dan alkohol) dan bahan-bahan lain (contohnya, tembakau dan beberapa tambahan). Cemas dan takut atau kelainan dalam sukarela (parasimpatetik) sistem .Nervous juga boleh menyebabkan berpeluh. Berbeza dengan kelenjar merocrine, kelenjar peluh yang terdapat dalam ketiak, pangkal paha dan puting kawasan terbuka ke dalam folikel rambut dan rembesan melekit mereka sangat berbau.

Sekiranya anak anda, bau adalah setempat kepada kakinya, jadi cadangan saya memberi tumpuan kepada bidang ini dan dietnya.

Kebersihan umum
* Mandi seluruh badan dua kali sehari menggunakan sabun neem - produk ini semula jadi mempunyai ciri-ciri antibakteria dan antikulat. Kuat sabun karbol berguna, terlalu (boleh didapati dari ahli kimia anda).
* Pada waktu tidur, rendam kaki dalam air masin (tiga tablespoonfuls ke baldi a), dengan beberapa titik Dettol, Savlon atau minyak pokok teh ditambah kepadanya. Kering sepenuhnya dan minyak urut neem ke dalam kaki, memastikan anda memohon antara jari kaki.
* Pakai detoksifikasi pad kaki semalaman (pad Detox, dari Optimum Health Plus, tel: 0845 603 l264). Pada waktu pagi, anda akan melihat goo coklat pada tuala wanita, yang merupakan toksin dikeluarkan.
* Pastikan kuku kaki pendek. Taburkan bedak talkum atau serbuk teh-pokok dalam kasut. Tukar sarung kaki dua kali sehari, jika boleh.

Diet dan makanan tambahan
* Ambil penyerapan Kadu Top Op Foods: rendam tiga ranting Kadu dalam secawan air masak semalaman, tekanan dan minum perkara pertama pada waktu pagi selama tiga bulan.
* Elakkan daging merah, permainan dan ikan yang tidak sangat segar (semak insang untuk kesegaran: mereka harus berwarna merah). Juga elakkan kerang, sardin, ikan bilis, daging sembuh, bawang putih, barangan dalam tin, gula berlebihan, kopi dan alkohol.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar