Sakit Kepala - Pemulihan semula jadi - Bahagian Pertama

Sakit Kepala - Pemulihan semula jadi - Bahagian Pertama

Selepas melihat dalam tempoh 24 jam, anda mungkin telah menemui sebab untuk sakit kepala anda. Kini, apa yang anda perlu mengambil untuk itu? Kebanyakan ubat-ubat kami adalah untuk sakit kepala ketegangan biasa, bagaimanapun beberapa adalah untuk migrain yang lebih serius. Gunakan naluri anda, akal dan kesabaran untuk mencari mana salah satu remedi yang berikut paling sesuai untuk anda dan sakit kepala anda.

Badam mengandungi salisilat, bahan melegakan kesakitan dalam aspirin. Untuk menyamai satu aspirin, makan 15 badam mentah. Ia mungkin mengambil masa lebih lama untuk sakit kepala hilang, tetapi anda tidak akan menghadapi risiko kesan sampingan. Membeli sebotol kecil intipati rosemary dan sapukan sedikit minyak pada dahi dan kuil-kuil anda, juga di belakang telinga anda. Menyedut asap dari botol terbuka empat kali. Sakit kepala anda akan hilang dalam masa setengah jam. Jika tidak, ulangi menggosok dan menyedut.

Campurkan 1 sudu teh selasih kering dengan satu cawan air panas dalam periuk kecil. Masak hingga mendidih, keluarkan dari panas, tambah 2 sudu besar sihir hazel. Selepas ia menjadi sejuk, rendam tuala kecil dengan campuran, perah keluar dan memohon kepada dahi. Simpan di tempat sehingga kering tuala atau sakit kepala hilang.

Ini kerja-kerja untuk beberapa dan bukan orang lain - dunk tangan anda di dalam air yang adalah seperti panas kerana anda boleh berdiri tanpa melecur diri sendiri. Menjaga mereka di sana selama satu minit. Jika anda tidak mula berasa lega dalam masa 15 minit, cuba ubat lain. Beberapa sakit kepala ketegangan berpunca daripada sesak di leher anda. Gunakan pad pemanasan elektrik atau, kain basah yang panas di leher anda. Haba perlu berehat anda dan meningkatkan peredaran.

Pudina segar adalah hebat untuk semua jenis perkara. Jika anda mempunyai pudina segar, mengambil daun pudina yang besar, ia meremukkan, gulung dan perlahan-lahan dimasukkan ke dalam lubang hidung anda. Pastikan anda meninggalkan melekat cukup keluar supaya anda boleh mengeluarkannya. Daun pudina boleh Juiced untuk digunakan sebagai telinga jatuh untuk melegakan sakit kepala.

Acupressure seolah-olah bekerja untuk beberapa. Cuba melekat lidah anda daripada kira-kira 1/2 inci, menggigit keras seperti yang anda boleh tanpa merosakkan diri sendiri, memegang jawatan tersebut selama 10 minit.

Vitamin C dikenali dengan mengembangkan saluran darah sempit yang menyebabkan kesakitan sakit kepala. Mengambil 500 mg setiap jam. Selepas beberapa jam, jika ini tidak berfungsi, cuba ubat lain.

Ambil 3/4 cawan air panas, tambah 1/2 sudu teh angelica (ini boleh didapati di kedai-kedai makanan kesihatan) dan minum. Ini boleh membantu meringankan kesakitan sakit kepala, ditambah yang dikatakan memberikan seseorang, perasaan yang lebih ringan lebih bahagia.

Kilang lidah buaya adalah sangat berguna untuk menjaga sekitar. Menggunakan daun, memotong dalam setengah jalan panjang, meletakkan sebelah gel pada dahi dan kuil-kuil anda. Tetap di sana dengan sapu tangan atau pembalut sehingga sakit kepala hilang.

Ramai penghidap sakit kepala telah menggunakan kapsul niasin apabila semua yang lain telah gagal. Tunggu untuk Bahagian Dua Pemulihan Sakit kepala Asli.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar